Budgeten tredubblas enligt uppgifter.
Den nya bussterminalen i Katarinaberget vid Slussen kommer kosta 5,7 miljarder kronor. Inte de 1,9 miljarder som budgeterats.
– Jag är extremt oroad över signalerna vi får. Ansvarsfrågan behöver nu utredas, men en hel del tyder på att det funnits en alltför dålig styrning, säger det nya investeringsregionrådet Jens Sjöström (S), till Mitt i Nacka.
I mitten av december beslöt koalitionen av S, MP och C att tillsätta en ny, extern granskning för att få klarhet i vad som hänt.
Flera uppgifter säger att den nya bussterminalen dessutom kommer bli kraftigt försenad, i värsta fall blir den då klar 2029/2030.
– Vi gör en annan bedömning. Med den information vi har så här långt känner vi oss trygga med att vi kan hålla fast vid att det blir klart under 2025, säger Eva Rosman, kommunikationschef för Slussenprojektet.
Haarup Maskinfabrik, grundat 1964 av Ole Christensen, firade 60 år i helgen. Företaget har utvecklats från en liten verkstad i en källare till en global aktör inom betongindustrin.
Självläkande betong finns återigen på marknaden, den här gången på den amerikanska. Det är företaget Basilisk som erbjuder en produkt som kan reparera betongkonstruktioner.
C-Crete är en cementfri betong som är under utveckling i USA. Just nu används den i Foster + Partners skyskrapa i New York. Fast inte i de bärande delarna.