Vann pris på Betonggalan igår
Finja vann priset Årets Varumärke på gårdagens Betonggala i Stockholm.
– Vi är oerhört stolta över att vinna pris för Årets Starkaste Varumärke. Vi tror på en framtid där vi kan bygga långsiktigt och hållbart. Det driver oss framåt. Stort tack för både nomineringen och priset, det delar vi med alla våra ambassadörer, säger Gull-Britt Jonasson, Finjas koncern-VD.
Juryns motivering:
”Vår vinnare går sin egen väg i opinionsbildningen med mod och integritet. Med moderna och väl förankrade värderingar samt stort engagemang driver de utvecklingen och branschen framåt utan att göra avkall på sin historia. Företaget satsar på publika kanaler så som Youtube och ett innehåll som är både kul och informativt. Det upplever vi som seriöst, nytänkande och kreativt.”
Juryn för priset utgjordes av Karin Larén Hallström, vd Hallström PR, Anders Carlén, affärschef Bonnier News och Fredrik Karlsson, chefredaktör, VVS-Forum och Elinstallatören. Övriga nominerade var Trimble och Dipart.
Haarup Maskinfabrik, grundat 1964 av Ole Christensen, firade 60 år i helgen. Företaget har utvecklats från en liten verkstad i en källare till en global aktör inom betongindustrin.
Självläkande betong finns återigen på marknaden, den här gången på den amerikanska. Det är företaget Basilisk som erbjuder en produkt som kan reparera betongkonstruktioner.
C-Crete är en cementfri betong som är under utveckling i USA. Just nu används den i Foster + Partners skyskrapa i New York. Fast inte i de bärande delarna.